Spodní ret

26. listopadu 2009 v 12:00 |  císařovna Alžběta
Tak jsem se probírala Alžbětinýma fotkami a na něco jsem narazila. Císařovna asi měla problémy se rtem (nebo možná malý defekt?). Když jsem koukala na její fotku z roku 1864 (ta druhá v pořadí) všimla jsem si na jejím spodním rtu světlého fleku. Nejdřív jsem si myslela že je to nějaká vada fotky nebo to bylo třeba špatně osvíceno. Ale když jsem procházela další fotky a zaměřila jsem se na její spodní ret, bylo tam to světlejší místo taky. Pravda, na většině fotek to není moc zřetelné a musela jsem se na to chvíli dívat, ale myslím, že to tam je.
A já se chci zeptat: vidíte to tam taky? Jako by se jí kousek spodního rtu podstatně zúžil, pod ním malý "hrbolek" a pak zase ret pokračuje normálně dál.
Co si o tom myslíte?
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Dolores Dolores | 26. listopadu 2009 v 19:06 | Reagovat

U té první fotky možná - vypadá, jako by měla opar, chudinka, ale u těch ostatních to považuji za zcela normální lom světla a stínu.

2 alzbetarakouska alzbetarakouska | Web | 27. listopadu 2009 v 6:36 | Reagovat

Tak třeba měla obyčejný opar, ne? Byla taky jen obyčejný smrtelník...

3 Hans Hans | 27. listopadu 2009 v 14:42 | Reagovat

Hmm tak přeci víme že měla dosti skažené zuby ne.Co když To zpusobovalo i zánět dásní a nebo ji "huba" tak opuchlá po nějakém trhání.Dodnes nikdo netuší kolik ji postupně udělali můstků a kdy nakonec vyfasovala celoprotézu že:-)

4 kiralyne kiralyne | E-mail | 27. listopadu 2009 v 18:49 | Reagovat

Nabídka knih aneb bylo objeveno v antikvariátě:
Hamannová Brigitte: Habsburkové (Životopisná encyklopedie)-250Kč
Prachslová-Bichlerová Gabriele: Habsburkové a nadpřirozeno-100Kč

5 Alena Alena | 28. listopadu 2009 v 9:12 | Reagovat

Podle mně to byla jenom tělesná anomálie.Vždyť nikto z nás nemá absolutne soumněrnou tvář. Má to na všech fotografiich, tak určite, nemohl být opar.

6 Bibi Bibi | 28. listopadu 2009 v 20:12 | Reagovat

Mně se zdá, že to je jen odlesk nebo stín. U té první fotky teda nevím, ale u těch ostatních bych to neovažovala za žádnou vadu nebo hrbolek. A navíc, měla by to pokaždé na jiné straně rtu, jednou napravo a odruhé nalevo. Akorát ta první fotka - u té se dá diskutovat. TA na mě působí dojmem, jako by na ní v Zoneru někdo kliknul myší a rozmazal jí ret :-).

7 Lucy Lucy | 30. listopadu 2009 v 19:36 | Reagovat

No nevím. Podle mě je to přirozené, měla prostě taková zůžená ústa u koutků. Je nepravděpodobné, aby taková osoba, jako byla Sisi, která si dávala hodně záležet na vzhledu, že by se tak nakrucovala před fotografem, aby byla navždy zvěčněna s oparem na rtu :-))

8 kiralyne kiralyne | E-mail | 3. prosince 2009 v 19:53 | Reagovat

[6]: Tak rozmazané to určitě není:-)). Všechny fotky jsou z bildarchivu a když se podíváš na kteroukoliv fotku z této série, tak je to vidět všude.

[7]: Taky jsem si říkala, jestli to není nějaké přirozené zúžení, ale když jsem se dívala na fotky (z těchto sérií) na nichž je natočená opačným profilem, je celkem jasně vidět, že má spodní ret úplně normální.

Popravdě si nejsem jistá, že jde zrovna o opar. Kdyby to na té první fotce nebylo na obrácené straně než na ostatních, tak bych to typla na nějakou jizvu nebo něco takového.

9 sissi sissi | 4. prosince 2009 v 11:12 | Reagovat

Prosím tě, nedělej z komára velblouda, v té sérii, ze které je ta první fotka fakt něco má, ale na těch ostatních očividně nic není, vždyť to je docela normální lom světla.

10 sissi sissi | 4. prosince 2009 v 11:20 | Reagovat

Doporučovala bych ti, aby sis dobře prohlédla víc fotografií z té doby, podobnmý stín na rtech tam najdeš nesčetněkrát.

11 mimi mimi | 6. prosince 2009 v 17:25 | Reagovat

Tak takovéhle všeználky mám nejraději.Nemůžou jako jiní napsat já si myslím,že...Ne,oni napíšou nedělej z toho vědu,nepřeháněj,nedělej z komára velblouda atd.A jěstě to nápíšou jako rozkaz.To pak z ostatních udělají blbce a sami jsou rádoby nejchytřejší.

Já si myslím,že u té 3 a 4fotky by se o tom dalo dost diskutovat,ale na prvních dvou fakt něco má.Ale líp jsem to viděla na celých fotkách než na těch výřezech.

12 sissi sissi | 6. prosince 2009 v 17:36 | Reagovat

Vážně? V tom případě má vadu každá,  která se postaví do takového světla, které jí dělá stín na rtu :-).

13 mimi mimi | 6. prosince 2009 v 18:27 | Reagovat

[12]: No ono spíš jde o to,že tam ten stín jaksi chybí,ne?A že by při všech foceních měli úplně to samé světlo?To se mi nezdá.Zvlášť když má hlavu pokaždé v jiném úhlu.

14 sissi sissi | 8. prosince 2009 v 17:50 | Reagovat

Pochopte konečně, že to světlé místo je jenom obyčejné světlo, které jí padá na rty a pak, v určitém místě se mění ve stín - to je přece normální, když stojí otočená na stranu, ne? Ostatně podobně mají taková světlá místa na rtech i jiné ženy na fotografiích, jen jsou maličko jiná tím, že mají jiný tvar rtů nebo je mají matnější. Pochopitelně, ta první fotka je výjimkou, tam skutečně něco má.
Nebo - všimněte se toho tmavšího místa na čele nad jejím levým okem - taky tam má stín a rozhodně to neznamená, že by měla bouli :-).

15 mimi mimi | 8. prosince 2009 v 20:06 | Reagovat

Tak u té druhé fotky to taky není žádný stín nebo světlo.Tam má úplně jasně něco bílého na rtu.To určitě nebude jenom obyčejné světlo.

16 sissi sissi | 10. prosince 2009 v 18:45 | Reagovat

Trvám na tom, že není, jak jsem už nesčetněkrát psala - jde o přecházení světla a stínu - možná se Sisi oproti jiným ženám trochu víc leskou rty, jako by si je olízla, ale to je všechno, nehledejte v tom žádnou záhadu, kdyby měla Sisi takovouto "vadu" rozhodně by se o tom někdo zmínil. Přinejmenším ti, kdo její vzhled kritizovali - třeba Vikrorie  - ta třeba o Sisi řekla, že nemá moc pěkný nos. Myslím, že kdyby Sisi měla něco na rtu - a musela by to tam mít léta, jak je to podle vás vidět na fotorafiíích - někdo by na to upozornil.

17 mimi mimi | 10. prosince 2009 v 21:04 | Reagovat

Trvat si na tom můžeš,ale nevnucuj svůj názor druhým.Kiralyne se jenom zeptala jestli to tam vidíme taky a ty tady z nás děláš blbce že tam vidíme něco co tam podle tebe není.A co ty víš,třeba měla jen bolestivý opar zaplácnutý nějakým pudrem nebo mastičkou.Vždyť císař jednou psal Kateřině Schratt,že císařovna má nějakou vyrážku na obličeji a že je jí to nepříjemné,tak proč by nemohla mít něco na rtu.Kdyby to bylo něco co se objevovalo vždycky jen na chvíli,tak se o tom nikdo nemusel zmiňovat.

18 sissi sissi | 11. prosince 2009 v 8:36 | Reagovat

Kdsyby se to ale objevovalo tak často, že by to měla na takovém množství fotek, tak by na to určitě někdo upozornil. Já nikomu svůj názor nevnucuju, jen vím, že mám pravdu, vy si samozřejmě myslete co chcete. A kdyby tam něco měla, myslíš, že by se tím nikdy nezabýval nikdo z těch, kdo o Sisi napsali njěkterou z knih? Její vzhled je přece neustále přetřásané téma a posuzovat se může hlavmě na základě fotografií a popisů lidí z jejího okolí.

19 sissi sissi | 11. prosince 2009 v 8:38 | Reagovat

A navíc, bylo by dost nepravděpodobné, kdyby se to objevilo nejméně třikrát na tom samém místě, že. Promiň, ale tahle teorie silně pokulhává.

20 mimi mimi | 12. prosince 2009 v 10:40 | Reagovat

Já myslela,že se teď bavíme jen o té druhé fotce.A tvoji naprostou jistotu o své neomylnosti v téhle věci ti teda závidím.Nikomu nic nevnucuješ?A jak si teda máme vyložit věty "nedělej z komára velblouda..,Doporučovala bych ti, aby sis dobře prohlédla víc fotografií z té doby..,Pochopte konečně,že to světlé místo je jenom obyčejné světlo..,mám pravdu, vy si samozřejmě myslete co chcete.A taky,na té první fotce 100% něco má,tak proč o tom někdo něco nenapsal?

21 sissi sissi | 12. prosince 2009 v 12:08 | Reagovat

Jistěže na té první něco má, na všech fotkách z té série něco má, to je evidentní, ale to je patrně ojedinělá situace, ne nějaká bolístka, která se vracela v intervalech, jak se domníváš. Ne, nebavíme se o druhé fotografii, ale o všech třech dolních. A když se mě někdo ptá na názor, tak ho napíšu, že s tím ostatní nesouhlasí, to je přece normální, proto je to diskuse, ne?
Já myslím, že měla zkrátka Sisi takový zvláštní tvar rtů. Podívejte, jak se jí od té prohlubně v bradě zvedá kůže ke rtům - to také přispívá k tomu, že jí pak vzniká takový stín...A něco bychom měli také přičíst nekvalitě tehdejších fotografií.
Skutečně jsem si jistá, že to nic není. Tečka.

22 sissi sissi | 12. prosince 2009 v 12:23 | Reagovat

A řekněte mi, proč to tedy není vidět na žádné fotce, kde je z anfasu?

23 mimi mimi | 13. prosince 2009 v 18:40 | Reagovat

Tak já jsem svůj komentář číslo 17 napsala pouze k těm prvním dvěma fotkám.Jo máš pravdu,že je normální když s tím někdo nesouhlasí a rozhodně nic proti tomu,mě pouze vadil způsob jakým jsi svůj názor napsala.To se mi fakt nelíbilo.

24 mimi mimi | 13. prosince 2009 v 18:57 | Reagovat

Tak svůj komentář číslo 17 jsem psala k těm prvním dvoum fotkám.Jo máš pravdu,že je normální když někdo nesouhlasí a nic proti tomu,ale mě vadilo jak jsi ten svůj názor napsala.To se mi fakt nelíbilo.

25 mimi mimi | 13. prosince 2009 v 18:59 | Reagovat

Tak svůj komentář číslo 17 jsem psala k těm prvním dvoum fotkám.Jo máš pravdu,že je normální když někdo nesouhlasí a nic proti tomu,ale mě vadilo jak jsi ten svůj názor napsala.

26 kiralyne kiralyne | E-mail | 14. prosince 2009 v 8:46 | Reagovat

Takže, sissi a mimi, dovolím si ukončit vaši zajimavou debatu konstatováním, že každý má svůj názor a ostatní by ho měli respektovat, ale člověk by měl ten svůj názor taky opatrně formulovat aby někoho neurazil, byť neúmyslně.
Doufám, že tímto konstatováním jsem si to u vás nerozházela a nesesype se na mě hromada hanlivých komentářů :-))
A ještě bych na vás měla ještě otázku. Když jste shodly na tom, že na té první fotce skutečně něco má, tak se chci zeptat, co to podle vás je?

27 sissi sissi | 14. prosince 2009 v 16:47 | Reagovat

Tak tentokrát vás potěším, nebudu se dohadovat :-). Tady si totiž nejsem jistá ani trochu. Nevím, opar přece není tak hladký na povrchu, že? Leda že by byl něčím opravdu hodně zaplácaný. Ale skutečně nevím. Kdyby to neměla zrovna na rtu, považovala bych to asi za puchýř.

28 mimi mimi | 20. prosince 2009 v 18:30 | Reagovat

Teda co to má,to fakt nevím.Ale divím se,že taková marnivá žena jako byla Sisi to focení neodvolala.Je mi sice jasné,že se museli vejít zrovna do doby,kdy Sisi byla ve Vídni,ale i tak.Buď to bylo něco co tam měla delší dobu a nepočítala že to brzy zmizí,nebo to bylo něco co se jí objevovalo pravidelně.No v každém případě je to fakt divné,že to focení neodložila.

29 Hohenembs Hohenembs | 27. prosince 2009 v 20:52 | Reagovat

jednou to má napravo jednou nalevo

30 Lilith Lilith | 10. února 2010 v 10:14 | Reagovat

nie je to chyba..v tom obdobi sa zvyklo malovat na pery nieco ako srdiecko...ked sa lepsie poziete,uvidite,ze ho ma namalovane

31 Romy Romy | Web | 26. července 2010 v 19:24 | Reagovat

Podle mě je to vada fotek, nebo je to uměle vytvořené teď. Je to moc světlé.

32 Luisa Luisa | Web | 11. srpna 2010 v 12:37 | Reagovat

Myslím jen, že je to lom světla a stínu...navíc je pokaždé z jiné strany jednou zleva podruhé zprava..., že by měla tak souměrné opary? Navíc z dnešního hlediska jsou ty fotografie nekvalitní...

33 Dáša Dáša | 16. srpna 2010 v 23:04 | Reagovat

Myslím,že Sisi měla u rtu a dost možná i jinde na těle, tukové bulky.Nebylo by se čemu divit při jejím podivném stravování, že se jí tuk (pokud měl vůbec šanci)ukládal nerovnoměrně - lipomatoza. Vyrážky mívala častěji a souvisely s jejím špatným vyprazdňováním, často užívala projímadla,odráželo se to na kvalitě pleti.

34 Peetra Peetra | Web | 27. září 2010 v 17:38 | Reagovat

Že prostě jak někdo má úzký horní, tak ona měla úzký ten dolní ret. Žadná extrémní vada, ale nevšimla jsem si toho, asi tak na ni nevejrávám :)
Anebo to spíš bude to, co píše Dáša(viz. komentář č.31).

35 kiralyne kiralyne | E-mail | 27. září 2010 v 22:03 | Reagovat

[33]: Myslím, že jsi na to kápla, zní to logicky a pravděpodobně. Tvá teorie se mi opravdu zamlouvá.

36 LULLUKA LULLUKA | 8. dubna 2011 v 14:14 | Reagovat

Podľa mňa si hrýzla rada peru, a kúsla si možno vtedy viac, aj ju zato karhali,aby to nerobila

37 Slafqa Slafqa | Web | 27. dubna 2011 v 19:59 | Reagovat

Môj názor je ten, že na prvej fotke tam naozaj niečo je.. a na ostatných fotkách je aj tak označené iné miesto dolnej pery cisárovnej a tam to také jasné nie je ...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama