Otázečka

13. září 2011 v 20:30
Slyšeli jste někdy o tom, že císařovna své psy brala i do jídelny a pak po talířích honila a zabíjela blechy? Odpovědi pište prosím do komentářů. Děkuji.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Elisa Elisa | 13. září 2011 v 20:39 | Reagovat

Tak to som teda vôbec nepočula,hoci o nej viem dosť vecí. Ale nemožno sa čudovať,keď každú svoju vášeň tak preháňala... :-)

2 Elisa Elisa | 14. září 2011 v 15:59 | Reagovat

Ak sa môžem opýtať - odkiaľ máš túto informáciu?

3 Romy Romy | 14. září 2011 v 18:23 | Reagovat

Já o tom také neslyšela, ale myslím, že tohle by jí už František josef jen těžko dovolil. Možná jendou a pak už ne.

4 Louise Louise | 14. září 2011 v 21:13 | Reagovat

Četla jsem ji v knížce Sissi - nesmrtelná císařovna, ale myslím, že je to špatně. Pokud vím, říkalo se to císařovnině matce Ludovice. Nevím přesně kde, ale myslím, že si tak stěžovala jedna z dvorních dam v litanii na žebrácké hospodářství (Pösenhofen), ze kterého císařovna pocházela...

5 Romy Romy | 15. září 2011 v 17:54 | Reagovat

Já jsem Nesmrtelnou císařovnu také četla, ale na nic takového si nepamatuji.

6 Elisa Elisa | 16. září 2011 v 16:56 | Reagovat

Áno,hovorilo sa to skôr o vojvodkyni Ludovike a v jednom zo svojich listov o "blchách v tanieroch" napísala okolo roku 1867 z Possenhofenu landgrófka Terézia Fürstenbergová svojej sestre Gabi.Ale ak by to aj robila Alžbeta,nemyslím si,že by psom dovolila byť v jedálni,keď tam bol aj František Jozef.

7 Dolly Dolly | 17. září 2011 v 19:34 | Reagovat

Ano, v několika knihách se o tom píše, přičemž zabíjení blech se týká Ludoviky. Kde jsi četla, že to byla Sisi?

8 Dolly Dolly | 17. září 2011 v 19:35 | Reagovat

A mimochodem - můžu se zeptat, od koho je ten obraz nahoře? Děkuji. :-)

9 kiralyne kiralyne | E-mail | 20. září 2011 v 17:43 | Reagovat

Už několikrát jsem na tuto informaci narazila na internetu, ale je to samozřejmě blbost. Máte pravdu v tom, že nešlo o Alžbětu, ale o její matku Ludoviku, která honila psí blechy po talíři. Jen mě zajímalo, jestli na tenhle nesmysl narazil ještě někdo jiný.

[8]: Autorem je John Atkinson Grimshaw. :-)

10 Dolly Dolly | 22. září 2011 v 18:36 | Reagovat

Na netu je tolik bludů, že už tam radši nic o Sisi nečtu :-) a spokojím se s obrázky.

11 kiralyne kiralyne | E-mail | 25. září 2011 v 16:47 | Reagovat

[10]: V dnešní době bohužel peníze a internet světem vládnou a většina mladých lidí čerpá informace právě z internetu, přičemž už se mnozí nenamáhají si zjišťovat, zda to není nějaká pitomost. Proto se občas pokouším ty bludy ne netu vyvracet, i když je to jako přelévat moře lžící.

12 Elisa Elisa | 25. září 2011 v 19:42 | Reagovat

[11]:Hoci ako vravíš "prelievaš more lyžicou" ,ja osobne (a určite aj iní) ti za to ďakujem. Vždy lepšia malá pravda ako veľké klamstvo. A koho to naozaj zaujíma, ten si to zistí a hociakým blbostiam na nete neuverí. :-)

13 Hans Hans | 18. října 2011 v 7:57 | Reagovat

Ad bludy na netu - i v této diskuzi jsou lidé kteří bohužel nasledují bludy a nerozporují je:-((Narážím tím na nově vzniklý "moravský" klub)

Ale takhle - nemá smysl brát cokoliv internetu jako bernou minci neb data jsou vždy zkreslená subjektivním pohledem pisatele.Jak to nemá uvedené citace a seznam použité literatury je to žvást a basta :-D

14 kiralyne kiralyne | 18. října 2011 v 13:21 | Reagovat

[13]: Pronesl hlas lidu, co? I ta odborná literatura s poznámkovým aparátem je zkreslená subjektivním pohledem pisatele. A často opravdoví odborníci napíší skvělou knihu bez poznámkového aparátu prostě proto, že ta kniha je určena široké veřejnosti a lidi nějaké citace nezajímají a spíš je to od přečtení dané knihy odrazuje.
Jednoduše člověk musí číst a pátrat a ani tehdy často nenajde pravdivé údaje. Neb dějiny se píší samy, historikové píší historii. A v tom je velký rozdíl.

15 Hans Hans | 19. října 2011 v 9:00 | Reagovat

Souhlas - jen bych to upravil tak že dejiny píší kronikáři a to zkresleně a subjektivně(a tedy je třeba sehnat alespoň tři záznamy stejné události a porovnat je)

Historii pak píší vítězové - a to tak aby vypadali daleko lépe než ve skutečnosti

A historikové - to jsou ti co se pokoušejí podat pravdivé svědectví o událostech minulých - bohužel to svedectví právě naráži na dostupnost, objektivnost a možnosti podkladů a pramenů(vždiť to studuješ že :D

Tedy shrnuto a podtrženo - máme záznam od tří souputníků císařovny o tom že měly blechu na talíři - nemáme.Máme fotodokumentaci či jinná dostupná data o bleše na talíři - taky nemáme.Dá se to tedy shrnout pod tvrzení že "je vysoce nepravděpodobné aby se v císařské jídelně vyskytovaly blechy"

16 kiralyne kiralyne | 19. října 2011 v 11:49 | Reagovat

[15]: No vždyť nevyskytovaly. O tom se tu celou dobu bavíme. Přečetl sis všechny komentáře?

17 Elisa Elisa | 19. října 2011 v 17:29 | Reagovat

[15]: Veď to tu ani nikto netvrdí. Bola to len obyčajná otázka - či o tom už niekto počul...

18 Hans Hans | 19. října 2011 v 22:51 | Reagovat

Právě že přečetl a počul :-P

Směřoval jsem jinam a setkal se s nepochopením - ale nevadí :D

19 kiralyne kiralyne | 20. října 2011 v 17:01 | Reagovat

[18]: Hmm...to se Ti stává často.

20 Dolly Dolly | 26. října 2011 v 13:33 | Reagovat

Bože, proč se hádat o tom, kde blechy byly nebo nebyly? Stačí přece říct, že hraběnka  xy psala o tom, že Ludovika měla na talíři blechy, co je to za dopis, kde je uložen, komu je určen, jaký měla ta hraběnka vztah k císařovně, jakou měla povahu, zda je možno věřit jejím svědectvím v dopisech a ještě asi x věcí týkajících se pramenné kritiky a je to, ne :-)? Odpadá tím problém, zda je to pravda nebo ne.

21 Hans Hans | 31. října 2011 v 12:48 | Reagovat

Tedy Dolly - klobouk dolu, už jsem nečekal že k tomu někdo přistoupí precizně a objektivně:-)

22 Elisa Elisa | 1. listopadu 2011 v 20:28 | Reagovat

Netušila som, že 150 ročné blchy môžu vyvolať toľko rozruchu... :-P

23 Louise Louise | 4. listopadu 2011 v 17:33 | Reagovat

Aj aj...učená diskuze o blechách na talíři :-D

24 kiralyne kiralyne | 4. listopadu 2011 v 19:09 | Reagovat

Nevěřila bych, jak jedna otázka dokáže rozčeřit hladinu. Stačila mi odpověď ano nebo ne a co z toho vylezlo...?

25 annemarie annemarie | 12. dubna 2012 v 0:34 | Reagovat

nikde sem to nečetla ale nedivila bych se že tam měli blechy a možná i svrab když se podle etikety mohly dámy koupat pouze v pondělí.To musela byt fakt hygiena smrad a nemoci obalené v hedvábí a brokátu ....ale i tak nás po tolika letech uchvátí nevím proč zas až tak užasná nebyla

26 Elisa Elisa | 13. dubna 2012 v 18:41 | Reagovat

[25]: To je na nej to úchvatné. Aj mňa štve, prečo ma tak zaujíma, keď skutočne ,,až tak úžasná nebola" - a preto sa k nej stále vraciam.  :-D
A s tou strašnou hygienou s tebou absolútne súhlasím.  ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama